Thursday 26 January 2012

:')

Kalau ada jodoh kita jumpa lagi  awak , awaklah cinta pertama saya dan saya nak awaklah cinta terakhir saya saya percaya saya akan cintakan awak sampai bila- bila
okay .. da bacakan ayat - ayat jiwang kat atas ?? tu baru sikit .. entry kali ni aku tak cerita pasal siapa - siapa .. luahan perasaan sahaja .. try uoll imaginela kan .. if one day nanti uoll punya buah hati .. cakap macam tu face to face ???? H O W .. berdebar ,, hepi ,, menyampah ,, apa lagi ..
selalu jugak aku bayangkan .. normal la kan .. PEREMPUAN .. mestilah teringin right ?? bagi aku .. was - was .. haha .. nak tahu sebab apa ??
sebab aku dalam golongan perempuan yang tak cantik .. okay aku bukan menyesal dengan apa yang aku ada sekarang ni .. aku bersyukur sangat - sangat .. dengan adanya jasad aku ni .. roh aku diletakkan ..
BALIK CERITA ASAL
yela kan .. lelaki zaman sekarang .. diorang semua nak yang " perfect " tapi .. nobody perfect kat bumi yang Dia pinjam kan ni .. then .. banyak - banyak dari pengalaman aku .. more guys diorang lebih main - main daripada serius .. pedih and sakit hati kan girls kalau hati kita ni dipermainkan .. ditipu .. dibodohkan .. ayat kasar .. di buang .. menangis 24 jam bagi seorang perempuan kalau  hati dia di kecewakan .. yang lelaki ??? diorang boleh senyum2 .. gelak2 ngn member diorang .. macam tak ada apa2 yang jadi .. sakit hati kot ..
 masa couple bole plak janji macam2 .. itu ini .. kalau boleh nak jumpa hari2 .. kalau tak jumpa merajuk .. macam budak2 .. padahal umur da bangka .. kalau perempuan tak apa .. ni lelaki .. konon nak manja2 .. ada banyak cara lagi nak manja2 .. kalau aku serabut .. macam perempuan tak ada keje pulak .. nak fikir dia je .. dia ?? fikir tak agak2 ??
bila clash  mula nak ungkit2 .. nak balik apa yang dah laki perempuan bagi antara satu sama lain .. hesshh .. ikhlas ajelah .. dah tak ada jodoh .. ye memang kita sakit hati .. redha je .. orang cakap kalau kita redhakan dia pergi dengan ikhlas .. allah akan pulangkan balik .. INSYALLAH  . pengalaman aku macam tu .. sebab tu aku percaya .. tapi .. aku tabik dekat mana lelaki and perempuan yang tak ungkit apa2 .. tapi kalau pasal maruah dia tu .. harus !! kita jodoh tak tahu kan .. so kita buat yang terbaik .. jodoh ni macam rezeki .. kita kene cari .. kalau tak cari tak dapat lah .. kene sungguh .. macam kita cari rezeki .. cari rezeki yang halal .. bila kita cari jodoh .. tapi cari jodoh tak ada guna istilah cari jodoh yang halal .. carilah jodoh yang sesuai tarafnya .. biar senang hidup .. janganlah kita cari suami or isteri yang kaya raya .. sedangkan kita sederhana sahaja ..
akhir menaip .. aku nak minta maaf kalau apa yang aku tulis ni .. mengguriskan hati uoll ..

notajari : maaf entri kali ni panjang . =)

Created by Little Peace

No comments: